Haberler

HER KİTAP YENİ BİR DÜNYA

Her Kitap Yeni Bir Dünya ve Kitap Kurdu projelerimizle öğrencilerimizde kitap okuma alışkanlığı kazandırılmaya çalışılmaktadır.

Devamı

Yalıntaş köyü İmam Hatip Ortaokulu Bilim Fen ve Teknoloji Klübü Sosyal Etkinlik

Etkinliğin amacı:Bilim fen ve teknoloji ile 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı'nın ilişkisinin pano aracılığı ile öğrencilere aktarılıp dikkat çekilmesi

Devamı

Yalıntaş köyü İmam Hatip OrtaokuluBilim Fen ve Teknoloji Klübü Sosyal Etkinlik

Etkinliğin amacı:Bilim fen ve teknoloji kavramlarının tanıtılarak öğrenciler üzerinde bu kavramların olumlu izlenimini artırılması

Devamı

Değerler Eğitimi Kısa Film İzleme Etkinliği

Öğrecilere sevgi değeri verildikten sonra pekiştirmek için kısa film izletildi ve sınıfta izlenen filmler üzerinde tartışıldı.  

Devamı

Yalıntaş köyü İmam Hatip OrtaokuluBilim Fen ve Teknoloji Klübü Sosyal Etkinlik

Etkinliğin amacı:Bilim fen ve teknoloji kulübü olarak okulumuz öğrencilerinin iklim değişikliğine ve küresel ısınma konularına ilginin ve hassasiyetin artırılması, çevreye duyarlı bireylerin yetiştirilmesi amacıyla yapılmıştır.

Devamı

OKUYAN 7'LER PROJESİ

OKUYAN 7'LER PROJESİ Proje kapsamında okulumuz 7. sınıflar öğretmen rehberliğinde seçilen kitapları okuyup analiz edip özetlerini çıkardılar.

Devamı

Öğrencilerin Milli Manevi Değerlerine Katkı Sunmak

Öğrencilerin Milli Manevi Değerlerine Katkı Sunmak      Öğrencilerde millî, mânevî değerlerinin gelişimine katkı sunmak, şiir ve edebiyat alanında yazılan önemli şairleri tanımalarını sağlamak, edebiyat alanında iz bırakan şiir,vebeyitleri okumaları, ezberlemeleri ve yorumlamalarını sağlamak üzere Türkçe öğretmenlerinin koordinesinde öğrencilerle birlikte yapıldı.

Devamı

MESLEK DERSİ ÖĞRETMENLERİNCE YAPILACAK PLANLANMA DAHİLİNDE HAFTANIN AYET VE HADİSİNİN SERGİLENMESİ

MESLEK DERSİ ÖĞRETMENLERİNCE YAPILACAK PLANLANMA DAHİLİNDE HAFTANIN                    AYET VE HADİSİNİN SERGİLENMESİ       Şubat Ayı KTS etkinlikleri kapsamında haftanın ayeti-hadisi, haftanın sözü, haftanın tarihi şahsiyeti sınıf ve okul panolarında sergilenmiş ve öğrencilerimize Yalıntaş Köyü İmam Hatip Ortaokulu Hz. Ömer Mescidi'ndekonuya dair çeşitli seminerler verilmiştir.      Seminerde Kur'an-ı Kerim'i öğrenmenin öneminden bahsedilerek Kur'an'ı öğrenen ve öğreten kişilerin insanların en hayırlısı olduğu ifade edilmiştir. Kur'an-ı Kerim'in bütün insanlığa rehber olduğunu, ona uyanların bu dünyada ve ahirette mutlu olacağı, ona uymayanların her iki dünyada pişman ve huzursuz olacağı söylenmiştir.      Panolarda sergilenen Kur'an-ı Kerim'den ayetler ve hadis-i şeriflerde özellikle helal-haram, ahlak, inanç, ibadet gibi konular yer almış, ayrıca bu konular arasında en önemli olanın inanç konusu olduğu vurgulanmıştır. İnancın olmadığı yerde ibadetten, ahlaktan bahsedilemeyeceği ifade edildi.       Seminerlerde Kur'an-ı Kerim 23 yılda parça parça indirildiği salık verilmiştir. Bu 23 yıllık sürecin ilk 11 yılında inen ayetleri incelediğimizde ayetlerin büyük bölümünün inanç konularından oluştuğunu görmekteyiz. Kişilerin zihin dünyasında inançla ilgili problemler çözüldükten sonra ibadet konusuna geçilmiştir. Günümüz dünyasında insanların ibadetler  konusunda problemlerin olmasının ana nedeni olarak inançtaki sapmalar ve yanlış algılar olduğunun altı çizilmiştir.       Seminerde ayrıca kutsal kitabımız Kur'an-ı Kerim'in hayat rehberimiz  olduğuna dikkat çekilerek yaşamımızın her bölümünde bize nasıl yol gösterdiği açıklanmaya çalışılmış; içerisinde barındırdığı ibadet, tevhid, ahlâk ve kıssalar şeklinde ana konulardan bahsedilerek öğrencilerimizin  bilgilenmesi sağlanmıştır. Kur'an-ı Kerim'i okumanın, ezberlemenin yanı sıra anlamına hakim olup hayatımızın bir parçası olarak yaşamanın ve yaşatmanın ne denli önemli bir iş olduğuna da dikkat çekilmiş bu bağlamda Hz. Aişe (r.a.)'ye Peygamberimizin yaşayışı sorulduğunda "Onun ahlâkı Kur'an'dı." sözü hatırlatılmıştır.   Yapılan seminer sonunda öğrencilerin sorularına cevaplar verilerek seminer sonlandırılmıştır.

Devamı

OKUL İDARESİ ÖNDERLİĞİNDE HER BRANŞTAN ÖĞRETMENİN BULUNDUĞU AKADEMİK TAKİP KOMİSYONU OLUŞTURULDU

  OKUL İDARESİ ÖNDERLİĞİNDE HER BRANŞTAN ÖĞRETMENİN BULUNDUĞU AKADEMİK TAKİP KOMİSYONU OLUŞTURULDU Şubat ayı KTS etkinlikleri kapsamında okul idaresi önderliğinde akademik takip komisyonu oluşturuldu. Oluşturulan komisyonun koordinatörü Arapça Öğretmeni  Ayşe ÜNÜVAR olarak kararlaştırıldı. Yapılan ilk toplantıda komisyonun hedefleri ve yapacağı çalışmalar belirlendi. 8. Sınıf başta olmak üzere tüm sınıflarda yeni nesil soru çözümü ve daha fazla deneme sınavı için çalışmalar yapılmasına karar verildi. LGS'ye hazırlık için tüm öğretmenlerin kendi hazırlayacağı denemeleri her ay uygulayıp veli grupları ve komisyonla paylaşması kararlaştırıldı. Komisyon tarafından yapılan denemelerin sonuçlarına resimlerimizde yer verilmiştir.  

Devamı

EĞİTİM SÜRECİNDE ÖĞRENCİLERİ MOTİVE ETMENİN YOLLARI

EĞİTİM SÜRECİNDE ÖĞRENCİLERİ MOTİVE ETMENİN YOLLARI   Konu başlıkları: 1) Öğrenci motivasyon seviyesinin belirlenmesi, 2) Aidiyet duygusunun ve motivasyonun oluşturulması için çalışmalar, 3) Amaç ve ilgiye yönelik çalışmalar, 4) Sıkı çalışma, başarısızlık, gelişim zihniyeti.   Eğitim sürecinde öğrencileri motive etmenin yolları konusu öğretmenler ve müdür yardımcısının katılımıyla müzakere edildi.

Devamı

ÖĞRETMENLER VE YÖNETİCİLER İLE YENİ NESİL SORULAR VE HAZIRLAMA TEKNİKLERİ HAKKINDA ÇALIŞTAY

ÖĞRETMENLER VE YÖNETİCİLER İLE YENİ NESİL SORULAR VE HAZIRLAMA TEKNİKLERİ HAKKINDA ÇALIŞTAY   Konu başlıkları: 1) Eğitimin kavram alanına giren ve önemli bir yer tutan yeni nesil soruların incelenmesi, tartışılması, 2) Öğretmenlerin bu konudaki yeterliği, 3) Yeterliğin artırılması amacıyla yapılabilecek çalışmalar, 4) Öğrencilere yönelik yeni nesil sorularını anlama tekniklerinin uygulanması.   Öğretmen ve yöneticilerin katılımıyla yeni nesil sorular ve soru hazırlama teknikleri çalıştayı yapıldı.

Devamı

Kur'an-ı Kerim, Hitabet ve Meslekî Uygulama Dersleri Kapsamında Öğrencilerin İmam Hatiplik, Müezzinlik, Vaizlik ve Kur'an Kursu Öğreticiliği Uygulamaları

      KUR'AN-I KERİM HİTABET VE MESLEKİ UYGULAMA DERSLERİ KAPSAMINDA ÖĞRENCİLERİN İMAM HATİPLİK,MÜEZZİNLİK,VAİZLİK VE KUR'AN KURSU ÖĞRETİCİLİĞİ      Ülkemizde yaşanan elim deprem felaketinden sonra eğitim-öğretime kaldığı yerden devam eden okulumuz öğrencilerinin mesleki gelişimleri kapsamında haftanın ayeti-hadisi, haftanın sözü, tarihte bugün etkinliklerinin yanısıra cuma namazının cemaatle kılınması, cami-mescit âdabına riayet, mihrap, minber, vaaz kürsüsü, minare, abdesthane gibi mekanların tanıtımı yapıldı. Ayrıca ezan, kamet, namazlardan sonra yapılan tesbihat, Kur'an-ı Kerim'i güzel okuma uygulamaları gerçekleştirildi. Bu etkinlikler vasıtasıyla öğrencilerin birlikte ibadet etmenin, cami kültürünü tanımanın, dini sembolleri bilmenin bireysel ve toplumsal katkılarına vurgu yapılarak bu mekanların aynı zamanda birer ilim mahfilleri olduğunun altı çizildi. Mesleki tatbikat esasınca; hem imamlık, müezzinlik, vaizlik gibi uygulamalarla  velilerin beklentilerine cevap vermek hem de öğrencilerin mesleki bilgi ve becerileri ile okul kültürünü kazanması için aktif çalışır. Kulübün çalışmaları, meslek dersleri öğretmenleri rehberliğinde yapılır ve okul yönetimince takip edilir.    Bu kapsamda okulumuzda Kur'an'ı Kerim mukabele etkinliği düzenlenmiş, demremde hayatını kaybetmiş vatandaşlarımıza Yasin-i şerif okunmuş ve gönüllü öğrencilere vaizlik ve vaizelik ile ilgili verilen bilgiler doğrultusunda ödevlendirme yapılmıştır. Öğrencilere "Zor Dönemlerde Birlik ve Beraberliğin Önemi ve Dua" başlıklı kompozisyon yazdırılarak duygu ve düşüncelerini dile getirme fırsatı sunulmuş ve kütüphanede farklı sınıftan arkadaşlarına anlatarak uygulama yaptırılmıştır.  

Devamı

OKULUMUZ DENEME SINAVLARI TÜM SINIF KADEMELERİNE UYGULANMIŞTIR

OKULUMUZ DENEME SINAVLARI TÜM SINIF KADEMELERİNE UYGULANMIŞTIR

Devamı

Kur"an-ı Kerim"in ana konuları ve muhtevasına yönelik öğrencilerle ilgili ders öğretmeni ya da akademisyenlerce seminerler düzenlenir.

                                                          KALİTE TAKİP SİSTEMİ NİSAN-MAYIS ETKİNLİĞİ Nisan-Mayıs KTS etkinlikleri kapsamında Kur'an-ı Kerim'in ana konuları ve muhtevasına yönelik öğrencilerimize Yalıntaş Köyü Camii'nde seminer verildi.  Seminerde Kur'an-ı Kerim'i öğrenmenin öneminden bahsedildi. Kur'an'ı öğrenen ve öğreten kişilerin insanların en hayırlısı olduğu ifade edildi. Kur'an-ı Kerim'in bütün insanlığa rehber olduğunu, ona uyanların bu dünyada ve ahirette mutlu olacağı, ona uymayanların her iki dünyada pişman ve huzursuz olacağı söylendi. Kur'an-ı Kerim'de helal-haram, ahlak, inanç, ibadet gibi konuların yer aldığı, ayrıca bu konular arasında en önemli olanın inanç konusu olduğu vurgulandı. İnancın olmadığı yerde ibadetten, ahlaktan bahsedilemeyeceği ifade edildi. Kur'an-ı Kerim 23 yılda parça parça indirilmiştir. Bu 23 yıllık sürecin ilk 11 yılında inen ayetleri incelediğimizde ayetlerin büyük bölümünün inanç konularından oluştuğunu görmekteyiz. Kişilerin zihin dünyasında inançla ilgili problemler çözüldükten sonra ibadet konusuna geçilmiştir. Günümüz dünyasında insanların ibadetler  konusunda problemlerin olmasının ana nedeni olarak inançtaki sapmalar ve yanlış algılar olduğunun altı çizildi.  Seminerde ayrıca kutsal kitabımız Kur'an-ı Kerim'in hayat rehberimiz  olduğuna dikkat çekilerek yaşamımızın her bölümünde bize nasıl yol gösterdiği açıklanmaya çalışılmış; içerisinde barındırdığı ibadet, tevhid, ahlâk ve kıssalar şeklinde ana konulardan bahsedilerek öğrencilerimizin  bilgilenmesi sağlanmıştır. Kur'an-ı Kerim'i okumanın, ezberlemenin yanı sıra anlamına hakim olup hayatımızın bir parçası olarak yaşamanın ve yaşatmanın ne denli önemli bir iş olduğuna da dikkat çekilmiş bu bağlamda Hz. Aişe (r.a.)'ye Peygamberimizin yaşayışı sorulduğunda "Onun ahlâkı Kur'an'dı." sözü hatırlatılmıştır.  Yapılan seminer sonunda öğrencilerin sorularına cevaplar verilerek seminer sonlandırılmıştır.    

Devamı

2021 LGS SINAVI 8. SINIFLARA UYGULANIR

    Bitlis Mutki Yalıntaş Köyü İmam Hatip Ortaokulu öğrencilerine  kts etkinliği kapsamında 2021 yılının liseye geçiş sınavı uygulanmıştır. Daha sonra branş öğretmenleri sınav sonuçlarını değerlendirerek gerekli çalışmaları yapmıştır.

Devamı